Friday, January 21, 2011

Kau bukan Aku

Kalau tidak kerana kerakusanmu
tidak begini jadinya hidup ini
apa salahnya kau pasrah saja pada Tuhan
tanpa menggamit ringgit dan penghormatan
tapi kau terlalu
segalannya ingin kau genggam ke tanganmu
kau bukan aku
kau tidak pernah melahirkan darah juangku
dan aku tidak pernah berhutang setitis pun fikiranmu
tergamak kau bina angkuh berselindung agama
kau semai tamakmu atas nama Tuhan
berapa banyak yang terlena di buai mimpi-mimpi ilusi


*Lepaskanlah cinta yang kecil untuk mendapat cinta yang besar, setelah mendapat cinta yang besar cinta yang kecil akan menyerah dengan rela... Ya Allah bantulah aku.. kuatkan semangatku... bantu ak untuk berubah ya Rabbi... sesungguhnya inilah jalan yang ku pilih sebagai penentu hidupku *

3 comments:

Anonymous said...

salam saya amat miminati cerita sal hati dgn akal.. penuh dengan makna yang dapat memberi kekuatan kepada diri saya.....tetapi kenapa post yang seterusnya tidak mempunyai kesinambungan yang dapat memberi kekuatan pada jiwa

Anonymous said...

hai saya datang lagi...hehe3...saya yakin dalam hidup ini segala telah diaturkan.....tak kisahlah wlpn sebesar zarah..wlpn ia bergerak tetap telah diaturkan...jadi kita perlu yakin kepada sang pencipta...kadangkala kita ketahui sesuatu yang benar tetapi kenapa kita pilih juga yang salah...padahal kita akan tahu kesakitan yang akan mendatang kelak...kenapa kita tidak yakin kepadanya......adakah kita mampu mengubah sesuatu yang telah ditetapkan...kesimpulanya, kita perlu yakin akan ALLAh..sesungguhnya setiap benda dialam ini adalah kepunyaanyaa..hanya dia yang mengetahui yang terbaik....YAKINLAH

Anonymous said...

watever it is.. we still have time to change the condition which part we are desire.. so take that is a big opportunity..

salam